خط کشی جاده دو بانده ایران

رنگ سرد ترافیکی

انواع رنگ سرد ترافیکی

رنگ سرد کلرو کائوچو

این نوع رنگ سرد ترافیکی برپایه رزین‌های آلکید کلروکائوچو، جهت استفاده در خط‌کشی و ترسیم علائم افقی ترافیکی، طراحی شده است. با توجه به وجود حلال در رنگ (جامد وزنی حداقل ۷۰ %) امکان اجرای رنگ در ضخامت‌های بیشتر از ۷۰۰ میکرون (تر) وجود ندارد. بعد از خشک شدن و خروج حلال از رنگ، با توجه به جامد حجمی حدود ۵۰% (معیاری از کاهش ضخامت. رنگ بعد از خشک شدن)، ضخامتی در حدود ۳۵۰ میکرون (خشک) باقی خواهد ماند. به همراه این محصول، جهت کاهش ویسکوزیته (رقیق نمودن رنگ)، می‌توان از تینر مخصوص رنگ ترافیکی ماندگار استفاده نمود. استفاده از تینرهای متفرقه، به علت امکان عدم سازگاری و یا ایجاد تاثیر منفی در ماندگاری رنگ ترافیکی توصیه نمی‌شود.

رنگ ترافیکی

رنگ سرد تک جزئی بر پایه رزین آلکید کلرو کائوچو در مناطق گرم و مرطوب، دارای مقاومتی بالاتر از رنگ‌های بر پایه رزین اکریلیک می‌باشند. استفاده از این رنگ سرد ترافیکی جهت سطوح آسفالتی با دانه‌بندی مناسب توصیه می‌شود. در خصوص بقیه سطوح غیر از آسفالت، مانند بتن، فلزات و … خواهشمند است با کارشناسان رنگ ماندگار، مشورت نمایید.

رنگ ترافیکی

مشخصات رنگ سرد ترافیکی

فام محصول: عموماً سفید (قابل تهیه طبق سفارش خریدار)
نوع رزین: اکریلیک ترموپلاست / آلکید کلروکائوچو
ضخامت اجرا: ۷۰۰ میکرون فیلم تر
نوع بسته بندی: حلب ۲۰ کیلوگرمی/ بشکه ۲۵۰ کیلوگرمی
زمان خشک شدن (در دمای ۲۵درجه سانتیگراد): ۳۵-۴۰ دقیقه
شرایط آب و هوایی اجرا : رطوبت کمتر از ۸۰ درصد، دمای هوا حداقل ۱۰ سانتیگراد و حداکثر ۳۵ درجه سانتیگراد، عدم بارندگی تا ۲۴ ساعت بعد از اجرا

رنگ ترافیکی

مزایای رنگ سرد ترافیکی

  • دوام فوق العاده در برابر سایش
  • دارای چسبندگی عالی به سطح آسفالت
  • قابلیت اجرا در ضخامت‌های مختلف تا حداکثر ۷۰۰ میکرون
  • در شرایط متفاوت آب و هوایی امکان تشکیل فیلم داشته و کیفیت خود را به خوبی حفظ می‌کند.

رنگ ترافیکی

نحوه اجرای رنگ ترافیکی سرد کلرو کائوچو

پس از اطمینان از شرایط مساعد آب‌وهوایی برای اجرای رنگ سرد ترافیکی، باید به شرایط سطح محل اجرای رنگ توجه داشت. بدینصورت که سطح موردنظر عاری از رطوبت و هرگونه آلودگی اعم از گرد و خاک، چربی و … باشد. جهت اجرا، تینر را به آرامی وبا نسبت ۵تا۸ درصد (با توجه به ویسکوزیته رنگ) به جزء اصلی رنگ اضافه نمایید. پس از اختلاط بوسیله ماشین خط‌کشی مناسب، نسبت به اعمال رنگ سرد ترافیکی در ضخامت حدود ۷۰۰ میکرون (تر) اقدام گردد. جهت حصول ضخامت یکنواخت و درنتیجه، ماندگاری بالای رنگ ترافیکی، استفاده از روش‌های دستی (غلتک و قلم مو) توصیه نمی‌شود.
درحین اجرا باید دائما ضخامت رنگ با استفاده از ضخامت سنج شانه‌ای رنگ تر، کنترل گردد. جهت حفظ کیفیت رنگ سرد تک جزئی اجرا شده، توصیه می‌گردد فقط از تینر ماندگار، تولیدی شرکت صباشیمی آریا استفاده شود. همچنین توصیه می‌گردد حتی‌المقدور از کمترین میزان تینر استفاده شود.

رنگ سرد ترافیکی ماندگار

رنگ ترافیکی اکریلیک

این محصول رنگ سرد تک جزئی ترافیکی بر پایه رزین‌های اکریلیک. ترموپلاست، جهت استفاده در خط‌کشی و ترسیم علائم افقی ترافیکی، طراحی شده‌است. باتوجه به وجود حلال در رنگ (جامدوزنی حداقل ۷۰%) امکان اجرای رنگ در ضخامت‌های بیشتر از ۷۰۰ میکرون(تر) وجود ندارد. بعداز خشک‌شدن و خروج حلال از رنگ، با توجه به جامدحجمی حدود ۵۰%، ضخامتی درحدود ۳۵۰ میکرون (خشک) باقی خواهدماند. به همراه این محصول، جهت کاهش ویسکوزیته (رقیق نمودن رنگ)، می‌توان از تینر مخصوص رنگ ترافیکی ماندگار استفاده نمود. استفاده از تینرهای متفرقه، به علت امکان عدم سازگاری و یا ایجاد تاثیر منفی در ماندگاری رنگ ترافیکی توصیه نمی‌شود. استفاده از این رنگ سرد تک جزئی جهت سطوح آسفالتی با دانه‌بندی مناسب توصیه می‌شود. در خصوص بقیه سطوح غیر از آسفالت، مانند بتن، فلزات و… لطفا با کارشناسان رنگ ترافیکی ماندگار، مشورت نمایید.

 

نحوه اجرای رنگ ترافیکی اکریلیک

پس از اطمینان از شرایط مساعد آب و هوایی برای اجرای رنگ سرد تک جزئی، باید به شرایط سطح محل اجرای رنگ توجه داشت. بدین صورت که سطح مورد نظر عاری از رطوبت و هرگونه آلودگی اعم از گرد و خاک، چربی و … باشد. جهت اجرا، تینر را به آرامی و با نسبت ۵ تا ۸ درصد (با توجه به ویسکوزیته رنگ) به جزء اصلی رنگ اضافه نموده و پس از اختلاط به وسیله ماشین خط‌کشی مناسب، نسبت به اعمال رنگ در ضخامت حدود ۷۰۰ میکرون (تر) اقدام گردد. جهت حصول ضخامت یکنواخت و درنتیجه، ماندگاری بالای رنگ، استفاده از روش‌های دستی (غلتک و قلم مو) توصیه نمی‌شود.

توجه:

در حین اجرا می‌بایست دائما ضخامت رنگ سرد تک جزئی با استفاده. از ضخامت سنج شانه‌ای رنگ تر، کنترل گردد. جهت حفظ کیفیت رنگ اجرا شده، توصیه می‌گردد فقط از تینر ماندگار، تولیدشده توسط شرکت صبا شیمی آریا و حتی‌المقدور از کمترین میزان تینر استفاده شود.

    چطور میتونم کمکتون کنم؟
    ارسال پیام از طریق واتس اپ
    تماس با ما
    درباره صبا شیمی

    بیش از یک دهه است که با اتکا به کیفیتی پایدار و احترام به ذینفعان، در صنعت کشور، استوار گام بر میداریم. برآنیم تا با تبدیل شدن به قطب علمی صنعت رنگ ایران، محیطی فراهم آوریم تا افراد متخصص و دانش آموخته این صنعت از همکاری با این مجموعه و مشارکت در کارهای بزرگ به خود ببالند.

    آدرس

    تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از دوراهی قلهک، پلاک 1402، طبقه 4، واحد 29

    تلفكس

    021-74039000

    021-75327

    ایمیل

    sales@sabashimi.com